solmar tours

  • ria

    30-08-2010 8.00 uur .

    dit was voor mijn de eerste en meteen de laatste keer met solmar tours.

    vol goede moed vertrokken wij en dat zijn me vriendin en ik naar de bus die ons naar malgrat zou brengen

    ik had best wel goed geinformeerd en gehoord dat het zo gezellig was met solmar tours

    nou die gezeligheid was ver te zoeken

    eerst naar bepaalde plaatsen om mensen op te halen en toen naar marheeze waar we in de bus gingen die ons naar malgrat zou brengen..

    de chaffeurs waren me toch een partij chagerijning niet te kort

    ze hebben amper hun mond open gedaan er werd ook niks gedaan.

    er werd ook amper wat gedaan in de bus ja een film die iedereen al had gezien.ik ben ook niet zo een bingo type maar het breekt wel even.

    nou niks van dat alles.

    en dan duurt zo een busreis verdomd lang kan ik je melden.

    onderaan de stoelen een zaten van die plankjes die kreeg je met geen mogelijkheid omhoog

    dus je kon ook je benen niet lekker neerleggen. boven in de bus was het bloedheet beneden was het koud.

    terwijl het een nieuwe bus was.

    na 11 dagen in malgrat te hebben gezeten op weg naar huis.nou de terug reis was ook niet om over naar huis te schrijven we zaten iets beter .

    maar daar was ook alles mee gezegt ook deze chaffeurs hadden waarschijnlijk hun tong thuis gelaten want ook die zeiden amper wat.

    wij waren niet de enige die hebben geklaagd bij het burau van solmar tours over deze chaffeurs. maar of er wat mee gedaan word ik weet het niet.

    ik begrijp heus wel dat sommige chaffeurs moe zij na een lang seizoen maar ze heben zelf dit vak gekozen.

    nee voor mij geen busreis meer.

  • Tiepie

    ria Schreef:

    ——————————————————-

    > 30-08-2010 8.00 uur .

    > dit was voor mijn de eerste en meteen de laatste

    > keer met solmar tours.

    > vol goede moed vertrokken wij en dat zijn me

    > vriendin en ik naar de bus die ons naar malgrat

    > zou brengen

    > ik had best wel goed geinformeerd en gehoord dat

    > het zo gezellig was met solmar tours

    > nou die gezeligheid was ver te zoeken

    > eerst naar bepaalde plaatsen om mensen op te halen

    > en toen naar marheeze waar we in de bus gingen die

    > ons naar malgrat zou brengen..

    > de chaffeurs waren me toch een partij

    > chagerijning niet te kort

    > ze hebben amper hun mond open gedaan er werd ook

    > niks gedaan.

    > er werd ook amper wat gedaan in de bus ja een

    > film die iedereen al had gezien.ik ben ook niet zo

    > een bingo type maar het breekt wel even.

    > nou niks van dat alles.

    > en dan duurt zo een busreis verdomd lang kan ik je

    > melden.

    > onderaan de stoelen een zaten van die plankjes die

    > kreeg je met geen mogelijkheid omhoog

    > dus je kon ook je benen niet lekker neerleggen.

    > boven in de bus was het bloedheet beneden was het

    > koud.

    > terwijl het een nieuwe bus was.

    > na 11 dagen in malgrat te hebben gezeten op weg

    > naar huis.nou de terug reis was ook niet om over

    > naar huis te schrijven we zaten iets beter .

    > maar daar was ook alles mee gezegt ook deze

    > chaffeurs hadden waarschijnlijk hun tong thuis

    > gelaten want ook die zeiden amper wat.

    > wij waren niet de enige die hebben geklaagd bij

    > het burau van solmar tours over deze chaffeurs.

    > maar of er wat mee gedaan word ik weet het niet.

    >

    > ik begrijp heus wel dat sommige chaffeurs moe zij

    > na een lang seizoen maar ze heben zelf dit vak

    > gekozen.

    > nee voor mij geen busreis meer.

    Kom op zeg! Het is geen schoolreisje, het is een prima verzorgde pendelrit die je naar je hotel in Spanje brengt. Je zult toch echt voor je eigen vermaak in de bus moeten zorgen. Wees blij dat de chauffeur zich bezighoudt met rijden en niet de hele weg ongevraagt van die slappe humor de bus in slingert. De catering is goed voor elkaar en er zijn voldoende stops onderweg. Het probleem van de temperatuursverschillen wordt door de chauffeurs duidelijk uitgelegd. Dat ligt meestal aan je medereizigers. Ik ben dik tevree met Solmar!

  • rob

    beste tiepie. ik vindt gewoon dat je gelijk heb. over die chagerijningen chauffeurs. wij waren ook vorig jaar 2010 sep. naar malgrat geweest voor 12 dagen naar hotel papi. ik vindt zelf dat het gewoon anders kan. ik heb nog nooit zou chagerijningen chauffeurs en hoster gezien . ze hadden alleen maar haast ,haast.haast.en ze hebben alleen maar klachten gehad op het solmar kantoor in malgrat. bijna de hele weg was er niks gezegt. er was nog niets eens muziek aan in de bus. maar goed dat ik muziek bij mijn had en boekjes. anders heb je niks te doen in de bus. en mijn vrouw zij nog ik hoop dat het op de terug weg beter is ? en ik vindt dat de chauffeur erg haast had , want we waren rond half 7 in de ochend al in malgrat. maar de hotel tegen over was weer goed . maar ook weer op de terug was ook niet zo als het wezen moet. maar we hebben wel erg prettige vakantie gehad. grv.rob.

  • lukie

    ik ga al wel 10 jaar met solmar mee en heb zeker geen klachten

    en dat je om half 7 al bij het hotel heeft niks met haast temaken de bus moet 9 uur stil voor de terug reis

  • rinysi

    Voor ons is er maar een die naar Spanje kan rijden op een veilige en comfortabele manier. Wij gaan al meer dan 20 jaar met Solmaar en tot nu toe nog geen enkele klacht gehad. Niet over het hotel en niet over de reis.

  • Dw

    Vliegen is zo goedkoop geworden dat de busvakantie er een hele harde dobber aan gekregen heeft. Als ik zo over de pagina's van Solmar kijk, kan dat goedkoper met een vliegtuig. Zo goedkoop is Solmar ook niet meer. Maar er zijn mensen die niet graag vliegen en toch naar het fantastische Spanje willen.

    Voor iedereen die twijfels heeft of Solmar de juiste is: twijfel naast je neerleggen en met een gerust hart instappen. Zeer ervaren chauffeurs die passie hebben voor hun werk (uitzonderingen zijn er op alle werkplekken helaas). Aangezien ik zelf wel eens een bus rijd let ik daar op. Geen rare onverantwoorde dingen uithalen en veiligheid boven alles. Strak reisschema en collectief samen van Nederland naar Spanje met de caravaan. Nu 2 maal een tocht mogen ervaren (Calella en Blanes). Met Nederlandse en Belgische busbedrijven. Er is geen verschil in professionaliteit en vriendelijkheid.

    We hadden zelf de pech dat onze gloednieuwe bus kapot ging midden in de nacht. Een beveiliging van de Vanhool bus werkte wat te goed en legde de bus helemaal lam. Een competente monteur die alleen van de firma Vanhool aan die bus mocht werken loste het euvel binnen 5 minuten op. Dan sta je in totaliteit toch 3 uur stil. Hiermee wordt het rij-en rustschema van de chauffeurs wel beïnvloed natuurlijk. En wat ik dan klasse vind is dat Solmar en de busfirma (Litax reizen uit Reuver) geen mensen die dag terug laat rijden maar een ander bedrijf dat doet. Ze zijn leeg teruggereden en uren later dan normaal (rusttijden weldegelijk respecterend!). Veiligheid boven alles. De bus moest z.s.m. terug naar Vanhool (garantie).

    Ik vlieg nu alweer enige jaren naar Spanje en met name naar Mallorca, maar zou zo weer in een bus van Solmar stappen.

  • intieke@gmail.com

    allez spannend wij vertrekken 9 juli ook voor het eerst met de bus en met solmar naar calella!!!

  • Roy Mulder

    Hoe lang gaan jullie naar Calella dan?

    Welk hotel gaan jullie er heen?

    Tip van mij neem een dekentje en kussen maar mee, want s'nachts is nogal koud in de bus!

    Ik ben 2007 en 2009 2x met Solmar-Tours naar Spanje Calella geweest en logeerden we 10 dagen in een 3*** Hotel Neptuno Calella. Ik heb een hele leuke vakantie gehad daar.

    Jullie moeten maar ook langs Hans&Grietje gaan, er is een feestcafe en een eetcafe Ik wens jullie een hele en goede fijne vakantie in Calella, geniet maar ervan.

    Heb je ook facebook?

    Groeten Roy Mulder.

  • Mienvan Heeringen

    We zijn in Peniscola geweest.Wat een ontzettende goeie reisleider EVERT,daar mag Solmar wel heel tevreden mee zijn.

    We zaten in de bus ,toen de vrouw haar heup brak ,bij de stop.Mensen,mensen.Solmar wilde niet doorrijden,Ze gaven haar heel goed advies.De keuze heeft ze zelf gemaakt.Evert is iedere dag bij haar op bezoek geweest.

    We hadden voor 13euro welnes elke dag, geweldig,goed hotel cran hotel peniscola.Met de bus voor1,50 ben je in het centrum.

    Mien van Heeringen