trein barcelona-calella

  • Marlies

    Hai,

    Ga in oktober naar Calella, maar ga een los ticket naar barcelona boeken en wil dan vanaf het vliegveld met de trein ( of op een andere manier?????) naar Calella. Ik vraag me alleen af tot hoe laat de trein rijdt, want ik zal pas om 21 uur landen. En is de trein ook eenvoudig te bereiken vanaf het vliegveld (heb namelijk daar nog nooit ergens een bordje zien staan afzo). Wie o wie kan me hier iets meer over vertellen?

  • limburgse

    Kijk op www.renfe.es

    Ik weet niet of je zo laat nog een trein hebt richting Calella. Maar wat je ook zou kunnen proberen is om op het vliegveld naar een hostess te stappen van bijv. Neckermann, Arke enz. En vragen of je met hun met de bus mee kan rijden, meestal zijn die transferbussen niet vol en kun je voor een paar euro mee.

    Succes.

  • henk

    Hallo Marlies

    Waarom vertrek je niet vanaf eindhoven met Ryanair? Kosten 19,99 euro

    Je komt dan om ongeveer 12 uur op gerona Airport aan. Dat is ongeveer even ver van Calella.

  • Marlies

    heb idd bij ryanair gekeken, maar is in die periode geen 19,99 euro. veel meer zelfs, dus vandaar maar gewoon met transavia. het probleem is alleen dat ik op donderdagavond rond 21 uur aankom en dan zijn er zo ver ik weet geen NL organisaties op Barcelona luchthaven, die vliegen meestal op andere dagen. dus had bedacht dat de trein de enige optie is. alleen waar kan ik de trein vinden op de luchthaven en tot hoe laat rijdt ie?

  • ajo

    Hey marlies, ik heb van de zomer nog een retour gekocht van Calella - Barcelona, koste iets van 5 euri… enkele reis is dus nog goedkoper :)

    Bij het station in calella zijn wel taxi's te krijgen om je vervolgens naar je uiteindelijke bestemming te brengen zoals je misschien al weet zijn taxi's niet erg duur.

  • Paul

    Hallo,

    Ik weet dat je in ieder geval moet zoeken naar een trein met bestemming Blanes (staat vooraan op de trein). Er gaat namelijk nog een trein die kant uit, maar die gaat maar tot een bepaald station en dan moet je overstappen.

    Ik weet ook dat er vanaf het vliegveld touringcars vertrekken. Due bussen rijden niet voor een bepaalde reisorganisatie, maar het zijn gewoon touringcars waar je een kaartje kunt kopen voor Calella. T zijn net taxis eigenlijk maar dan speciaal gericht op vakantiegangers die elders naar de costa brava moeten.

    Suc6 drmee

  • ines

    hoi

    vanuit het vliegveld heb je tussen de 2 terminals een roltrap. Als je de “sluf” uitloopt kom je bij de trein terecht. Gezien de landingstijd wordt het rennen geblazen, de laatste trein is rond 21.25 dus wellicht moet je voor een ander alternatief gaan.

    Mocht je de trein halen kan je het best blijven zitten tot arenys de mar. daar kan je op hetzelfde perron overstappen op de eerstvolgende trein die langskomt.

    Indien je van plan bent om meerdere keren naar Barcelona te reizen met de trein koop dan een bono-tren (dat zijn 10 enkeltjes), lekker makkelijk en goedkoper.

    Maar gezien je tijd kan denk ik beter voor het alternatief kijk of je een reisleider vind of een bus waar je mee mee kan rijden tegen een zeer goedkoop tarief.

    De bussen staan onderaan diezelfde roltrap tussen de 2 terminals. Wellicht is er een spaanse maatschappij die die richting uitmoet.

    Succes

  • anne

    heej, er gaan ook bussen van barca naar calella en die rijden volges mij tot best laat, anders moet je ff zoeken op google

    succes

    xxx annie

  • henk

    Marlies welke datum kom je aan op het vliegveld Barcelona? Heb je inmiddels een oplossing gevonden?

  • Marlies

    Donderdag 13 oktober kom ik aan op Barcelona en voorlopig ben ik nog steeds van plan met de trein naar Calella te gaan.