barcelona-calella

  • hil

    wij gaan 19-07 weer naar calella vliegen.dit jaar hebben we een losse vlucht geboekt dus moeten zelf voor vervoer zorgen van barcelona naar calella.

    dit wil goed met de trein maar wie weet hoe laat de trein 's morgens begint met rijden?

    en wie weet wat een taxirit kost??

    alvast bedankt

  • Lennert

    Hallo,

    Toeval, ik heb precies hetzelfde voor, ik ga op 19July met Clickair naar Barcelona ‘Losse Vlucht ook’ en ik ga ook met het openbaar vervoer naar Calella,

    Treinen rijden om het half uur normaal of meer schijnt het, het station is net achter het vliegveld :-) Taxi is duur, ik heb naar Lloret geweest vanaf calella en was 33€. voor 17km ofzo is dat, dus reken maar.

    Met welke firma gaan jullie vliegen en hoe laat?

    ik ga op in brussel om 9.40 normaal gezien.

    Misschien zitten we wel op dezelfde trein.

    Groeten,

    lennert van daele

  • salsagirl

    Hoi

    Wij gaan ook dit jaar voor het eerste met losse vlucht naar Barcelona

    en met de trein naar Calella.Naar het schijnt is dit goed te doen en niet

    duur iets van 6 euro.Taxi is wel duurder.Als je het vliegveld uit komt steek je over en via tunnel kom je zo op treinstation.Voor vertrektijden kun je eventueel kijken op www.renfe.es(wel in het spaans)Volgens ons moet je op Barcelona Sants even overstappen op perron 1 of 2 naar Blanes/Macanet.Terug weer overstappen op Sants en lijn 5 Aeroporto..Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    Groetjes Leona en Heleen

  • hil

    hoi lennert

    wij vliegen om 5.50 uur vanaf dusseldorf.

    scheelt erg in de knip….

    salsagirl dank je voor de info

    zo komen wij er wel

    jullie ook een fijne vakantie

  • limburgse

    Je hebt geen rechtstreekse treinverbinding vanaf het vliegveld, je zult dus op één van de grotere stations in Barcelona moeten overstappen. En dan rijden ze inderdaad 2x per uur.

  • wilma

    Ik heb dit al vele malen gedaan en heb een goed advies voor jullie!

    Stap niet over op Barcelona Sants, dat is mega druk en onoverzichtelijk.

    Je stapt op het vliegveld op de trein (kan maar 1 kant op dus kan niet missen), koop wel een ticket naar Calella de mar er is namelijk in het binnenland nog een Calella, maar die reis is aanmerkelijk duurder! Dus vergeet de mar niet te zeggen.

    Je blijft zitten tot in Ocata, daar stap je uit, wacht ong. 10 minuten op de volgende trein en dat is de goede trein en stap je uit in Calella.

    Terugweg idemdito. Veel simpeler!

  • Jessica

    zou zelf wel in Sants opstappen want de trein is vanaf placa catalunya megadruk. In sants valt dat nog mee en kun je nog zitten.

    Opstappen spoor 8 (althans laatste 2 weken op dat spoor) en net zolang wachten tot er macanet of Blanes op staat en je komt er ook, anders even vragen, lopen genoeg mensen rond die je kunnen helpen. en ik dacht dat er ook nog een trein die als eindpunt calella heeft.

  • Heleen

    wilma Schreef:Hier wil ik dus graag meer van weten maar het is zo stil op het forum.

    Kun je dan vanaf het vliegveld indezelfde trein blijven zitten tot Ocata?

    Hoop dat iemand dit leest.

    ——————————————————-

    > Ik heb dit al vele malen gedaan en heb een goed

    > advies voor jullie!

    > Stap niet over op Barcelona Sants, dat is mega

    > druk en onoverzichtelijk.

    > Je stapt op het vliegveld op de trein (kan maar 1

    > kant op dus kan niet missen), koop wel een ticket

    > naar Calella de mar er is namelijk in het

    > binnenland nog een Calella, maar die reis is

    > aanmerkelijk duurder! Dus vergeet de mar niet te

    > zeggen.

    > Je blijft zitten tot in Ocata, daar stap je uit,

    > wacht ong. 10 minuten op de volgende trein en dat

    > is de goede trein en stap je uit in Calella.

    > Terugweg idemdito. Veel simpeler!