(hard)rock/punk/reggae in calella?

• Ikke

Hallo!

Ga deze zomer naar Calella en vroeg me af of er ook kroegen of andere uitgaansgelegenheden zijn waar (hard)rock/punk/reggae wordt gedraaid. Weet iemand dat? Zo ja, waar moet ik zijn?

Alvast bedankt!

• calella2004

jaaa daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

meestal zijn dat soort uitgaansgelegenheden nogal dun gezaaid in dit soort vakantiebestemmingen (gelukkig is 'r nog zoiets als zomerfestivals he)

• Ikke

Inderdaad! Voor de festivals kan je in Nederland blijven, of Belgie, waarschijnlijk niet in Calella.. Of dat wordt gewoon heeeel veel plaatjes aanvragen :P

Ware het niet dat het zonder die muziek ook vast leuk gaat worden!

• calella2004

jow, ik amuseer me ook prima met andere muziek hoor !

plaatjes aanvragen heeft weinig zin (in dat genre tenminste, is mijn ervaring..)

Met rock am ring en lowlands nog voor de boeg kom ik de zomer wel door, in calella dan maar lekker blije popliedjes luisteren, is ook leuk op z'n tijd

• Oscar

Ik meen dat er ergens in juni een psychobillyfestival in Calella is.

Hardrock en punk zijn niet mijn genres. Reggae wel. Maar dan moet het wel goede reggae zijn.

• Ze

he he

wij zijn vorig jaar in calella in 2 rock cafes geweest. die zitten in het centrum in een straat die gelijk loopt aan de grote winkelstraat. tussen de winkelstraat en het spoor in! gr.

• Ikke

Oke, dank u.. Weet je toevallig ook nog hoe ze heten?

• Oscar

Golden Gloves?

Ik weet niet in welke periode je gaat, maar van 6 tot 12 juli is de jaarlijkse psychobillymeeting in Calella. Het zou vreemd zijn als de plaatselijke horeca hierop niet zou inspringen.

• Ikke

Ga van 5 t/m 14 juli :D Wat moet je je bij psychobillymeeting voorstellen? Het klinkt als een stel gestoorde lui… Is het een festival? Of gewoon overal en nergens optredende bandjes.

• Oscar

Zelfde periode als ik, Ikke. Ik ga met de autobus. :

De psychobillymeeting is een jaarlijks terugkerend festival van kuifjes(hoewel vaak niet zo braaf als de hypercorrecte Belgische reporter uit de strip van Hergé)uit heel Europa. Meestal zijn de bands geconcentreerd op een paar plekken. Maar behalve het bezoek van gigs, gaat de psychobillyfan ook uit. Veel psycho's hebben, naast psychobilly en rockabilly, een voorkeur voor ska en punk. Dus als ze in groepsverband uitgaan kan ik me zo voorstellen dat ze een zekere invloed hebben op wat er gedraaid wordt.

Zo gestoord zijn die psycho's niet. De kuifjes die ik zijn sympathieke mensen. Hoogstens een beetje ruig van inborst en behoorlijk macho. Hun dansstijl is een soort schijngevecht. Het zijn eigenlijk een soort punks maar dan wel a-politiek, beter verzorgd en met een zekere jaren '50 nostalgie.

Meer informatie over de psychobillymeeting vindt je op onderstaande webstek:

http://www.psychobilly-net.de/calella/