Hi there,
Dit klinkt misschien als een bezopen en alcoholverslaafde vraag, maar ik meen het serieus. Vorig jaar was ik in Lloret, en ik zweer het: er is daar geen enkel fatsoenlijk pilsje te krijgen. Altijd van die schuimloze rotzooi…in alle discotheken. Ik heb zelfs 15,20 euro betaald voor 4 pilsjes (in Tropical) en dacht van “dit zal wel iets moois worden”. Wat kreeg ik? 4 hoge smalle limonadeglazen met schuimloos bier. Ik stel echt niet veel eisen aan bier, maar zoiets vind ik gewoon smerig.
Op schuimparty's hoef je uiteraard niet te proberen om een pilsje te krijgen, want daar zit het (logischerwijs) in kartonnen bekertjes.
Pas na een paar dagen zoeken vond ik een of ander Turks barretje waar je wél mooie halve liters kreeg voor een goede prijs. In discotheken heb ik verder maar Heineken flesjes gekocht. Het kost wat, maar dan heb je ook wat…
Zijn er meer mensen die vinden dat de bierkwaliteit in Spanje (en dan met name de manier waarop het geserveerd wordt) maar matig is? En nog belangrijker: hoe is dit in Calella?
Met vriendelijke groet,
Iemand die de zonnige hopvelden voor zich wilt zien waaien als hij een biertje drinkt