Is er bier in Calella?

• Robert

Hi there,

Dit klinkt misschien als een bezopen en alcoholverslaafde vraag, maar ik meen het serieus. Vorig jaar was ik in Lloret, en ik zweer het: er is daar geen enkel fatsoenlijk pilsje te krijgen. Altijd van die schuimloze rotzooi…in alle discotheken. Ik heb zelfs 15,20 euro betaald voor 4 pilsjes (in Tropical) en dacht van “dit zal wel iets moois worden”. Wat kreeg ik? 4 hoge smalle limonadeglazen met schuimloos bier. Ik stel echt niet veel eisen aan bier, maar zoiets vind ik gewoon smerig.

Op schuimparty's hoef je uiteraard niet te proberen om een pilsje te krijgen, want daar zit het (logischerwijs) in kartonnen bekertjes.

Pas na een paar dagen zoeken vond ik een of ander Turks barretje waar je wél mooie halve liters kreeg voor een goede prijs. In discotheken heb ik verder maar Heineken flesjes gekocht. Het kost wat, maar dan heb je ook wat…

Zijn er meer mensen die vinden dat de bierkwaliteit in Spanje (en dan met name de manier waarop het geserveerd wordt) maar matig is? En nog belangrijker: hoe is dit in Calella?

Met vriendelijke groet,

Iemand die de zonnige hopvelden voor zich wilt zien waaien als hij een biertje drinkt :)

• twietie3

Dat is overal hetzelfde. Bovendien zijn er in Lloret genoeg kroegen die een fatsoenlijk pilsje hebben.

Groetjes Twietie

• Japie

Er wordt in Calella genoeg bier gezopen. Puur spaans bier. Kan ff niet op de naam komen. Het smaakt best goed vind ik.

Gelukkig drink ik dan mixjes of smirnoff.

• Sander

Kijk eens bij de Hans en grietje…

Lekkere biertjes hoor

• calella2004

San Miguel is prima pils in Spanje, en ook nog goed te betalen :)

• Zandman

Het beste spaanse bier is Estella Damm… Wonderbier eerlijk waar! Het lijkt wel dat daar meer alcohol inzit dan de andere bieren…

• me

Ik heb vorig jaar dezelfde ervaringen gehad in Lloret. Je betaald belachelijke prijzen voor bier dat absoluut niet te zuipen is. En dan bestel je een keer een flesje heineken van 25 cl. krijg je te horen dat je 5 euro moet betalen. Heel goor. Ik hoop dat het anders is in Calella, anders koop ik gewoon bier in de supermarkt. Estrella is goed te zuipen!

• Robert

Gelukkig, ik dacht al bijna dat ik de enige was die zich kon aanstellen over het bier in Lloret :)

En inderdaad, Estrella dam is prima te drinken!

• henk

ja en je knkmoer is ook in calella

• Evil attractions

San Miguel is echt goed te suipen

Wij gingen altijd naar een grote supermarkt en kochten daar 150 blikjes voor ik meen 50 euro of zo. Gewoon 30 cent per blikje…….. was echt goed te doen en goed te suipen. Je kan beter blikjes van 0,3 cl halen dan 0,5 want die heb je minder snel op en warmt dan te hard op dat t laatste echt lauw is.

Of je moet heel hard suipen natuurlijk :)

Het grote voordeel is…….. je hebt nooit een kater in Spanje, tenminste ik niet!

Dat lekkere weer doet wonderen, alle alcohol verdampt direct weer door de hitte, denk ik.henk schreef: