vliegveld barcelona

  • Es

    Kunnen we vanaf het vliegveld Barcelona rechtsteeks met de trein naar Calella?

  • wilma

    Nee, je moet overstappen. Het makkelijkste doe je dat in het plaatsje Ocata.

    Klein stationnetje, kan niet missen.

    Je stapt uit en 10 minuten later komt er een trein en dat is de goeie!

    Ik heb het vandaag nog gedaan van Calella naar Barcelona airport. Ben net vanavond weer in Nederland aangekomen. Dus als je vragen hebt, mail gerust!

  • Es

    Hoi Wilma,Kan ik op het vliegveld in Barcelona wel al tot aan Calella een kaartje kopen? Ik ben wel eens in de trein v malgrat naar Barcelona zelf geweest en ik vond het best wel leuk, maar nu we vanaf het vliegveld moeten met koffer en al vind ik het toch wel spannend.

  • Es

    He Wilma, ik lees net ergens dat jij ook ooit in hotel Miami bent geweest. Daar gaan wij nu heen met onze kinderen van 9 en 16. Ik hoor er alleen maar leuke dingen over.

  • wilma

    Ja, ik ben inderdaad ook in hotel Miami geweest. Het is ons er goed bevallen, vriendelijk personeel, goed eten met veel afwisseling en schone kamers.

    Het grootste voordeel vind ik dat het buiten het toeristen (drukke) gedeelte van Calella is. Je zit er meer tussen de spanjaarden. Maar niet iedereen vind dat prettig natuurlijk.

    De winkelstraat begint vlakbij, maar wil je naar de bekende disco's dan zit je een eind weg. Als je de straat uitloopt, spoor oversteken en je bent bij het strand.

    Het ligt wel net achter de drukke doorgaande weg, daar moet je misschien even aan wennen. Je hoort veel sirene's voorbij gillen. Maar mij stoorde het niet.

  • wilma

    Ja, je koopt bij het vliegveld wel gelijk een kaartje naar Calella. Ik raad je aan om een kaartje naar Calella de Mar te vragen, wat erop wijst dat je Calella aan zee bedoelt, want anders ga je naar Calella in het binnenland en dat is veel duurder.

  • Es

    Hartsikke bedankt!! Krij steeds meer zin in de vakantie, helemaal met die regen hier.

  • Ed

    Hoi

    In het treinstation van het vliegveld (uit het luchthavengebouw komende, rechts 100 m stappen en dan 5 minuten roltrappen) heb je 2 mogelijkheden;

    je neemt de trein naar Sants, een ondergronds station in Barcelona, en pakt dan de trein naar Blanes, die uiteraard stopt in Calella. Deze vertrekt vanaf hetzelfde perron, hou er wel rekening mee dat Sants heel druk is en de treinen propvol zitten tijdens de spitsuren. Niet niks wanneer je een pak bagage meezeult.Reisduur; dik 50 minuten.

    Mogelijkheid 2: je neemt de trein naar Mataro en stapt over op de trein naar Blaens. Reisduur is ongeveer hetzelfde als eerste mogelijkheid maar een stuk rustiger. Nog dit; in het treinstation van de luchthaven heb je ongeveer om de 20 min een trein.

    Veel plezier in calella!

  • salsagirl

    Weet niet of iemand dit nog leest omdat het een oud bericht is.

    Maar neem je dan dezelfde trein op het vliegveld en blijf je langer zitten?

    Lees ook ergens over stappen in Ocata ?

    Is dit hetzelfde als de trein richting Mataro?

    Hebben het ooit 1 keer gedaan maar weet niet meer waar we toen zijn overgestapt.