Treinreis Barca

• Vraagje

Wie weet hoe je precies moet reizen na aankomst op Barcelona Airport naar Calella.

Heb even zitten zoeken maar er zijn div opties maar kan niemand het precies uitleggen? Er blijkt namelijk geen rechtstreekse treinreis te zijn, je moet ergens overstappen

Graag advies (kan ook via de mail op chanro@planet.nl

• Double Trouble

Wij zijn twee jaar geleden ook met de trein gegaan en moesten inderdaad een keer overstappen. Het handigste is om het even precies op het station bij het vliegveld te vragen. Wat ik me er van herinner is dat de trein vanuit Barcelona ergens halverwege de reis op een doodlopend spoor in een station staat, daar moet je dan overstappen op de trein richting Calella. Is niet zo moeilijk hoor, het spreekt eigenlijk allemaal voor zich.

• peter

Al gekeken op www.renfe.es?

• peter

Je kunt ook zoeken op: http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/index.html

Is wel in het Spaans, maar daar is wel uit te komen.

Peter.

• joost

Ik heb die treinreis ook gemaakt vorig jaar en hij was goed te doen. Lekkere airco in de trein en kost geen knaak. Ik ben volgens mij in Mataro wezen overstappen omdat het spoor vanuit barca daar doodloopt. Maar dat stelt nix voor. Je kunt als je in barca bent aan de schama's aan de muur zien welke trein je moet pakken echt idieaal. Zelfs in de treinen hangen die schama's zodat je kan zien of je inderdaad langs de juiste steden komt. Succer ermee

• Vraagje

Mensen, alvast bedankt voor de tips hier en via de mail.

Ik had al gekeken op de site van Renfe maar het ging me eingelijk meer om de ervaringen van mensen die daadwerkelijk deze treinreis gemaakt hebben om zo de juiste info te krijgen.

Het meest voor de hand liggend is dus over te stappen in Mataro en dan de trein richting Blanes te nemen om zo in Calella uit te stappen

• peter

De treinreis van Barcelona/Pl. Catalunya naar Calella duurt ongeveer een uur en tien minuten en is zonder overstap (uiteraard ook met) te maken.

Treinen zijn voorzien van airco en comfortabel. Weet niet waar je in Calella moet zijn maar er is nogal enig hoogteverschil tussen station en de hotels meer landinwaarts.

• Vraagje

Peter, ook jij bedankt

Ik moet bij het enige station van Calella zijn dus dat kan niet fout gaan ;)

Ik wordt daar opgepikt.

En ik heb ondertussen wel gezien dat die trein rechtstreeks naar Playa Catalunya gaat maar dan moet je daar alsnog op een andere trein naar het vliegveld.

Het vliegveld blijkt aan de andere kant van Barcelona te liggen op ± 15 km van de stad, dus richting Sitges

• Vraagje

Zo lekker vlak voor de vliegreis hebben ze daar in Spanje de boel omgegooid met het treinschema vanaf het vliegveld. Er rijdt nu een nieuwe lijn nr 10

http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/index.html

Nu dus vanaf de airport naar Calella eerst lijn 10 nemen en overstappen op Barcelona Sants en dan verder met lijn C1 naar Calella