kwallen plaag oostkust spanje

• marloes

wie kan mij verstellen of dit ook zo het geval is in calella?

ik vertrek a.s maandag en wil graag weten of je daar de zee nog ik kunt zonder dat ik met kwallen in aanraking kom.

• twietie

In de kranten staat dat er aan de Costa 's een kwallenplaag is, dus zullen ze er wel zitten.

En dat zijn grote kwallen.

• marloes

ja ze spreken over costa brava en barcalona en calella ligt daar niet aan maar aan de costa del maresum.

vandaar dat ik het vroeg……. bedankt

• limburgse

Nou ze zitten toch echt ook al in Calella.Maar ze zijn niet gevaarlijk alleen is het erg vervelend.

• marloes

maar kun je veilig het water in of moet je op letten

• Dennis

Ik ben afgelopen zondag terug gekomen, en ze riepen vaak om de 3 uur om dat je de kwallen niet mocht aanraken.

dit werd omgeroepen in het spaans, catalaans, frans,gebrekkig engels en in het duits..

waar ze het toen omriepen weet ik niet, ik heb maar 1 kwal gezien was overigens wel een grote..

Maar ik raad je wel aan die beesten niet aan te raken, sommige mensen zullen het zelfde effect als een muggenbeet ervaren, maar veel meer mensen zullen er veel meer last van hebben, en er enorme jeuk en uitslag aan over houden. en dan helpt een beetje azaron niet.En dan nog niet gesproken te hebben over het effect als je er allergisch voor bent.

Hopelijk hebben jullie onlangs de kwallen straks toch een top vakantie.

• marloes

dank je wel dennis voor je verhaal.

dan zou het nog wel mee vallen. ik moet afkloppen want ik ben er nog noit door gebeten ik merk het dinsdag wel want vertrek morgen naar calella al om 07.40 met de bus richting maastricht.

• Dennis

Geen dank,

Fijne vakantie :D

• Bram

Ben een week geleden voor 8 dagen naar calella geweest. Geen kwal gezien, elke dag aan het strand geweest, ver en diep de zee in gezwommen. Het is vooral onder barcalona en het ligt aan de windrichting. Later.

• marloes

ik ben er nu en inderdaat geen kwal te bekennen ben er wel blij om lekker de zee in