met de bus naar calella

• debby

Hoi

Wij gaan op 13 augustus met naar Kaktus Playa in calella.

Dus mijn man, ik en mijn dochter van 2,5.

Heeft er iemand ervaring met kleine kinderen in de bus. Ik geloof dat het iets van 20 uur rijden is en ik vind het voor mijn dochter toch een lange rit.

Als er iemand is die tips heeft om het voor haar, ons en de andere reizigers makkelijker te maken hoor ik die graag.

Alvast bedankt.

Ps ( voor de mensen die denken, dan ga je toch niet met de bus, of dan neem je haar toch niet mee, wegens omstandigheden is dit de enige optie)

Groetjes Debby, Edwin en Marissa

• limburgse

Is goed te doen hoor, die kleine slapen zo wie zo gemakkelijker.

Neem wat afleidingsspullen mee, spelletje, kleuren, boekej enz. En neem wat te eten mee, want onderweg is me dat een gedoe op die stops. Je kunt haar dan beter laten spelen en wat laten lopen, dan weer in een restaurant te gaan hangen. Meestal zijn bij die stops ook nog speeltuintjes.

• Nana

Ik vind de bus erg gezellig! Ik ga altijd alleen op vakantie en ben al vaak met de bus gegaan. Ik heb nog nooit last gehad van de kinderen in de bus. Er wordt regelmatig gestopt (ongeveer om de 4 uur) en dan kunnen de kinderen er even uit. Misschien is het leuk om kleine simpele en gewoon goedkope cadeautjes in te pakken en deze na elke stop te geven. Bijvoorbeeld een kleurboekje, stickerboekje e.d. Er worden ook altijd films gedraaid in de bus. Als de kleine er geen zin meer in heeft vraag dan of ze een kinderfilmp aan willen zetten. Ik denk echt dat het mee gaat vallen. Wel zou ik een badlaken of fleecedeken meenemen zodat ze lekker kan slapen. De eerste keer in de bus had ik dit niet en heb ik het erg koud gehad. Nu neem ik altijd een kussentje (opblaasbaar) en een fleecedeken mee. Zo heb je ook het slaapgevoel eerder. Ik wens jullie een hele fijne vakantie!! En een goede reis.