Callela - Barcelona

• Betty

Weet iemand hier hoe je het makkelijkst van Callela naar Barcelona kunt reizen?

Thnx.

• Anouk

Hallo,

Het schijn dat er een treintje vanuit Calella naar Barcelona gaat.

Dit kost 6 euro retour en duurt ongeveer een uur voordat je er bent.

GroetjesBetty schreef:

>

> Weet iemand hier hoe je het makkelijkst van Callela naar

> Barcelona kunt reizen?

>

>

> Thnx.

• Betty

Hi, bedankt voor je antwoord, maar ik hoopte op iets meer dan “het schijnt”:)

Iemand anders nog??? Kom op hier zitten toch kenners!!

• John

Hallo Betty,

Je kunt gewoon de trein pakken welke langs het strand loopt en na een ritje van een uurtje stap je uit bij de halte Place de la Catalunya, je zult zien dat hier dan veruit de meeste mensen uit zullen stappen. Dit is midden in het centrum van Barcelona, schuin tegenover de Ramblas. Van daaruit kun je heel Barcelona eenvoudig ontdekken met bijvoorbeeld een toeristische busrit door de stad heen, meer info vind je ter plekke op het plein daar.

Ikzelf vlieg een aantal keren per jaar op Barcelona aan voor een verblijf in Calella en maak dan ook altijd gebruik van de trein, zo ook dit jaar weer want over 4 weken is het weer zo ver en ga ik weer lekker met mijn kinderen twee weken de zon in naar hotel Calella top palace en ook dan pak ik weer lekker het treintje. Prijzen zijn niet te vergelijken met de NS hier in Nederland maar het is in Spanje vele malen goedkoper.

Ik hoop dat deze uitleg voldoende is voor je.

John.

• Betty

Hoi John,

Ja, enorm bedankt. Mijn zoon moet in juli van Callela naar Barcelona naar het vliegveld. Vandaar mijn vraag. Vanaf de placa Catalunya gaat er een bus naar het vliegveld, toch?

Groet,

• John

Hoi Batty,

Voor het vliegveld ligt het verhaal iets anders. Kaartje kopen bij het station van Calella voor Barcelona aeroport, vervolgens de trein pakken naar Barcelona en dan uitstappen bij de halte genaamd “Sants” dit is 1 halte verder dan place de la catalunya. Hier kun je overstappen op de trein die je naar het vliegveld brengt, zijn slechts 2 halte's en is een ritje van ongeveer 15 minuten. De totale reistijd is ongeveer 1 1/2 uur.

• Betty

Super bedankt!